Workshop Interculturele Communicatie groot succes!

workshop1Van de jaarlijks georganiseerde workshops voor onze trainingsacteurs, was de workshop Interculturele Communicatie het meest populair.

Een ontzettend leuk en actueel thema. Deze workshop is ontwikkeld door twee trainingsacteurs van FactorVeermans, Lisa Hoogkamer en Joyce van Esch.

Voor deze workshop hebben ze zich verdiept in de 8 belangrijkste zienswijzen op interculturele communicatie, en de daaruit voortvloeiende gespreksmodellen.

Daarnaast moest iedere deelnemer zich verdiepen in een van te voren aangewezen cultuur, die in het middag deel in een rollenspel werden verwerkt. Hilarisch, leerzaam en vooral ook leuk.

Workshop Bedrijfskunde

Ook de herhaling van de workshop bedrijfskunde was dit jaar wederom een succes.

In deze masterclass worden de trainingsacteurs voorzien van het nodige jargon, de kennis van organisatiestructuren en hebben ze aan den lijve kunnen ondervinden hoe functies van accountmanager tot controller overtuigend neergezet kunnen worden.

Zo klonken er zinnen als:
(En dit werd er dan bedoeld…)

‘Strategisch zijn wij ons opnieuw aan het beraden over de juiste prioriteiten.’
(We weten het niet.)
‘Kansen in de markt worden onvoldoende benut.’
(Afdeling marketing loopt te slapen!)
‘Is hier wel voldoende draagvlak voor?’
(Ik zie dit niet zitten.)

En dan daalt er langzaam een serene rust over het land. Maar niet bij FactorVeermans!
Nee, wij gaan Internationaal.

Wij benutten elke seconde om nieuwe indrukken op te doen, nieuwe culturen op te snuiven en nieuwe invalshoeken te ontdekken. Dat doen we deze zomer op vakantie in IJsland, Amerika, Kreta, Frankrijk, Thailand, Portugal, Oostenrijk…….

Daar zullen we nieuwe wegen bewandelen, berijden en befietsen om al deze verse energie die ons dat oplevert weer in het komende jaar met u te delen!

Bon voyage, have a nice trip, buon viaggio, gute reise, boa viagem, ha en god tur!

Loading...